Hoe blijven mijn medewerkers zich verbonden voelen met het bedrijf?

Medewerkers op afstand. Dat wil toch niet zeggen dat er geen sociaal contact meer (nodig) is?

Een goede relatie met je werknemers en tussen medewerkers onderling is belangrijk. Dus houdt actief contact. Niet alleen via digitale overleggen, per email, of per app maar bel ook af en toe eens om echt even te vragen hoe het gaat. Het is belangrijk dat medewerkers bij je terecht kunnen en dat de sociale afstand niet te groot wordt.

“Communicatie is cruciaal om onzekerheid weg te nemen bij werknemers en erachter te komen wat medewerkers willen om het thuiswerken, nu en in de toekomst, zo goed mogelijk in te richten.”

Bron: Werken aan duurzame mobiliteit, Advocaten vanachter een beeldscherm.


Vanuit die gedachte is het ook prettig bijvoorbeeld om niet alleen inhoudelijk te overleggen, maar ook informele online bijeenkomsten te beleggen. Wat te denken van een gezamenlijke koffiepauze (digikoffie). Of grijp de verjaardag van een medewerker aan voor een gezamenlijk moment. Organiseer een pubquiz. Zo zorg je ervoor dat je medewerkers zich verbonden blijven voelen met de organisatie en met het team. Kijk voor meer tips eens op Arboportaal of bekijk deze video.